Frakt och retur

 

Leveranstider

Måndag till fredag

Beställningar som görs före kl. 16:00 skickas samma dag med PostNL – DPD eller DHL. Leveranstiden är 1-2 arbetsdagar för Nederländerna och Belgien.

Om det inte går att välja mellan olika transportörer under utcheckningen skickas paketet som ett brevlådepaket med PostNL. (endast inom Nederländerna)

Lördag och söndag
Beställningar som görs på lördag och söndag skickas på måndag

Leveranstider per land

  • Nederländerna: 1-2 dagar
  • Tyskland: 2-3 dagar
  • Frankrike: 2-3 dagar
  • Österrike: 2-3 dagar
  • Polen: 2-3 dagar
  • Italien: 2-3 dagar
  • Danmark: 2-3 dagar
  • Portugal: 3-4 dagar
  • Tjeckien: 3-4 dagar
  • Sverige: 3-4 dagar
  • Schweiz: 3-4 dagar
  • Spanien: 3-4 dagar
  • Norge: 5-6 dagar
  • Storbritannien: 2-3 dagar
  • Irland: 2-3 dagar 
  • Belgien: 2 dagar
  • Luxemburg: 2 dagar
  • Wales: 2-3 dagar
  • Slovakien: 3-4 dagar
  • Skottland: 2-3 dagar
  • Ungern: 4-5 dagar
  • Bulgarien: 4-5 dagar
  • Estland: 4-5 dagar
  • Lettland: 5-6 dagar
  • Litauen: 5-6 dagar
  • Kroatien: 5-6 dagar

För övriga länder kan du kontakta oss via [email protected] eller WhatsApp: 0548201001

Hämta beställningen i butiken

Föredrar du att hämta din beställning i vår butik? Lägg då din beställning i vår webbutik och välj alternativet HÄMTA. Du kan hämta din beställning nästa arbetsdag och lördag i vår butik. Kontrollera våra kundtjänst för aktuella öppettider.

Track & Trace

När ordern är packad kommer du att få ett Track & Trace-nummer så att du kan följa din beställning.

Paketet inte mottaget

Om du inte har fått ditt paket, kontrollera följande:

  • Kontrollera spårningskoden
  • Kolla här för att se statusen på din leverans. Det är möjligt att leveranstjänsten har förseningar eller att paketet har levererats till ett paketutlämningsställe.
  • Kontrollera leveransadressen
    Stämmer den leveransadress du har angett?
  • Kontrollera din post
    Kontrollera om du har fått en notis i brevlådan från budbäraren. Det kan vara så att du inte var hemma under första försöket.

Om paketet fortfarande inte har kommit fram, kontakta vår kundtjänst.

 

Byten och returer (Nederländerna & Belgien)

Byten och returer är naturligtvis inga problem. Om produkten inte uppfyller dina förväntningar kan du naturligtvis returnera den. Meddela oss inom 14 dagar om du vill returnera din beställning. Du hjälper oss genom att ange varför du returnerar produkten. Efter att du har meddelat oss att du vill returnera din beställning har du 14 dagar på dig att returnera produkten till oss.

Anmäl din retur via knappen nedan. 

Retourneren

  • Returer är möjliga efter att du har avbeställt beställningen inom 14 dagar efter mottagandet.
  • Efter avbeställning av beställningen har du ytterligare 14 dagar på dig att returnera artikeln.
  • Artikeln får inte vara använd, vara komplett, oanvänd eller skadad.


Att prova på en artikel är naturligtvis inga problem

  • Originaletiketter och tags måste fortfarande vara fästa på artikeln.
  • Artikeln måste vara i originalförpackningen eller originalförpackningen.
  • Returkostnaderna betalas av dig själv.
  • Paketet måste vara tillräckligt frankerat. Om paketet returneras otillräckligt frankerat kommer vi att debitera kostnaderna.
  • Om du returnerar hela beställningen kommer vi att återbetala de betalda fraktkostnaderna på ursprunglig order på 3,95 €.  

Returkostnader

Vi debiterar 4,95 € i returkostnader som dras av från det totala återbetalda beloppet. Du betalar returkostnaderna själv i returportalen. Om du returnerar hela din beställning återbetalas de betalda fraktkostnaderna på ursprunglig order på 3,95 €.  

Om du vill byta en artikel rekommenderar vi att du kontaktar oss direkt. Vi kan då reservera artikeln för dig för att förhindra att den beställs eller säljs under tiden.


Vår returadress:
Sideways

Hinmanweg 3 BE68

7575 BE, Oldenzaal


Ångerrätt

Du har rätt att ångra din beställning inom 14 dagar efter mottagandet utan att ange någon anledning. Efter denna anmälan har du ytterligare 14 dagar på dig att faktiskt returnera produkten. Du kommer då att få tillbaka hela beställningsbeloppet inklusive fraktkostnaderna. Dessa kostnader är cirka 6,95 € per paket, kontrollera de exakta priserna på din transportörs webbplats. Om du använder din ångerrätt kommer produkten med alla medföljande tillbehör och - om rimligt möjligt - i sitt originalskick och förpackning att returneras till näringsidkaren. För att utöva denna rätt kan du kontakta oss via [email protected]. Vi kommer sedan att återbetala det förfallna beställningsbeloppet inom 2 dagar efter att vi har mottagit din retur, förutsatt att produkten har returnerats i gott skick.